سفارش تبلیغ
صبا ویژن
براى کسى که دو دیده‏اش بیناست ، بامداد ، روشن و هویداست . [نهج البلاغه]
کل بازدیدها:----282362---
بازدید امروز: ----9-----
بازدید دیروز: ----5-----
دانشجویان مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

 

نویسنده: علی
شنبه 87/5/19 ساعت 10:0 صبح

با سلام و تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد اهل بیت نبوت به همه دوستان و عزیزان در ادامه،کلیاتی از آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به علاقمندان خصوصاً دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشکده تقدیم وارائه میگردد. آیین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد (بخش دوم)
«فصل پنجم» : «طول دوره ، مرخصی تحصیلی و انصراف از تحصیل»

ماده 9 : طول دوره مدتی است که دانشجویان باید دروس تعیین شده در این دوره را با پایان نامه بر اساس مقررات مربوط به اتمام برساند.طول دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته 2 سال یا 4 ترم است.
تبصره 1: ‍‍‍‌‌‌‍‍‌‌‌‌‍‍‍ کمیته تحصیلات تکمیلی می تواند در صورت لزوم و حسب مورد یک و حداکثر تا دو نیمسال تحصیلی به طول مدت تحصیلی دانشجو اضافه نماید .

تبصره 2 :چنانچه مؤسسه تنواند حداقل واحدهای درسی را در یک نیمسال تحصیلی ارائه کند به نسبت کسر واحدهای ارائه شده به طول دوره دانشجو افزوده می شود . در هر صورت مدت تحصیل نباید از سه سال تجاوز کند .

ماده 10 : دانشجوی دوره کارشناسی ارشد می تواند حداکثر برای یک نیمسال تحصیلی با کسب موافقت دانشگاه از مرخصی تحصیلی استفاده کند .

تبصره 1 :مدت مرخصی تحصیلی جزء سنوات تحصیلی دانشجو محسوب می شود .

تبصره 2 : درخواست مرخصی تحصیلی باید قبل از شروع نام نویسی در هر نیمسال تحصیلی به مؤسسه مربوط تسلیم و موافقت آن مؤسسه کسب گردد . موافقت مؤسسه با مرخصی تحصیلی دانشجو با توجه وضعیت تحصیلی وی صورت می گیرد و منوط به این است که ادامه تحصیل دانشجو از آن به بعد با مشکل مواجه نشود .

تبصره 3: در صورتی که دانشجو بدون کسب موافقت مؤسسه حتی برای یک نیمسال ، ترک تحصیل نماید از ادامه تخصیل محروم می شود .

ماده 11 :دانشجو می تواند به هر دلیل ، از تخصیل اعلام انصراف نماید . در این صورت باید درخواست خود را مبنی بر انصراف به مؤسسه تسلیم نماید . چنانچه دانشجو بعد از یک ماه درخواست خودرا پس نگیرد ، آن مؤسسه نسبت به صدور گواهی انصراف اقدام می نماید .

تبصره : دانشجوی انصرافی یا اخراجی موظف است به تعهداتی که سپرده است عمل نماید . به هر حال صدور هرگونه گواهینامه و تسلیم ریزنمرات و دریافت مجوز شرکت مجدد در آزمون ورودی منوط به تسویه حساب دانشجو با مؤسسه ذیربط است .

 

«فصل ششم»

«ارزشیابی»

ماده 12 :حداقل نمره قبولی در هر درس اعم از دروس دوره و دروس جبرانی در دوره کارشناسی ارشد 12 است .

تبصره 1 :اگر نمره دانشجو در یک درس انتخابی کمتر از 12 باشد ، می تواند با موافقت استاد راهنما به جای آن درس ، درس دیگری را انتخاب نماید .

تبصره 2 :در مواردی که ارزشیابی دانشجو در یک درس موکول به فعالیتهایی باشد که با تشخیص استاد مربوط انجام آن در طول یک نیمسال تخصیلی ممکن نیست ، ادامه تحصیل دانشجو در آن درس ناتمام محسوب می شود . در این صورت باید نمره دانشجو در این دری حداکثر تا پایان نیمسال تحصیلی بعد توسط استاد ذی ربط به نمره قطعی تبدیل و در کارنامه وی ثبت شود .

ماده 13 : میانگین نمرات دروس دانشجو در دوره کارشناسی ارشد در هر نیمسال تحصیلی نباید از 14 کمتر باشد . اگر میانگین نمرات دانشجو در دو نیمسال تحصیلی کمتر از 14 باشد ، آن دانشجو از ادامه تخصیل محروم می شود .

تبصره : نمره دروس پیش نیاز یا جبرانی در کارنامه دانشجو جداگانه ثبت می شود و در احتساب میانگین نمرات نیمسال و میانگین کل نمرات دانشجو مؤثر نمی باشد .

ماده 14 :میانگین کل نمرات دانشجو در پایان دوره نباید از 14 کمتر باشد . در غیر این صورت فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد شناخته نمی شود .

تبصره 1 :دانشجویی که پس از گذراندن کلیه واحدهای درسی دوره ، میانگین کل نمرات او از 14 کمتر باشد ، در صورتی که حداکثر مدت مجاز تحصیل وی به پایان نرسیده باشد می تواند تا 16  واحد از دروسی را که در آنها نمره کمتر از 14 گرفته است ، فقط در یک نیمسال تحصیلی تکرار کند در صورت جبران کمبود میانگین کل ، فارغ التحصیل شود .

تبصره 2:به دانشجویی که نتواند میانگین کل نمرات خود را به حدنصاب 14 برساند ، در صورتیکه میانگین نمران او 12 یا بیشتر باشد ، با رعایت ماده 13 به شرط گذراندن پایان نامه مدرک معادل کارشناسی ارشد در رشته مربوطه داده خواهد شد .

موفق و موید باشید.


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • مهلت برای ویرایش اطلاعات آرمون ارشد89
    خبرهای جدید از دانشکده مدیریت
    اطلاعیه های مهم برای دانشجویان مقطع کارشناسی
    اعلام زمان انتخاب واحد(تقویم تحصیلی 88-89 نیمسال اول)
    گرامیباد چهارمین سالگرد آغاز فعالیت انجمن
    اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد سراسری88 -خبر تکمیلی
    قابل توجه داوطلبان کنکور ارشد 1389- مهم
    سال اصلاح الگوی مصرف و مسابقه ویژه انجمن
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • پیوندهای روزانه

  • فهرست موضوعی یادداشت ها

  • مطالب بایگانی شده

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  •