سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ به دانیال وحی کرد :«دشمن ترین بندگانم نزد من، نادانی است که حقّ عالمان را سَبُک می شمارد و از پیروی آنان، تن می زند» . [امام سجّاد علیه السلام]
کل بازدیدها:----282522---
بازدید امروز: ----11-----
بازدید دیروز: ----34-----
دانشجویان مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

 

نویسنده: علی
سه شنبه 88/4/16 ساعت 7:53 عصر

با سلام اجازه دهید این یادداشت را کمی متفاوت با یادداشتهای قبلی بنویسیم.

حتماً تا الان اطلاع یافته اید که تهران تا پایان این هفته تا 18 تیرماه تعطیل است. (روز سه شنبه و چهارشنبه تعطیل رسمی و 5 شنبه-نیز نیمه تعطیله- که از طرف مردم تعطیل می شود.)

 تهران در محاصره گرد و غباراهواز در محاصره گرد وغبار قزوین در محاصره گرد وغبار

اما جالبه بدونید تهران در شرایط خطرناک و غیر سالم قرار گرفت و تعطیل شد! اما استان خوزستان 2 سال است که با این پدیده زندگی می کند اما هیچ گاه تعطیل نشده و کمتر توجهی به آن شده است. اما سوال اینجاست که چرا تهران فقط مورد لطف و عنایت مسولان قرار می گیرد!! و مسوولان بهداشت، وزارت کشور، سازمان محیط زیست و دستگاههای مختلف به تکاپو می افتند و در تهران ماسک رایگان توزیع می کنند؛ خدمات رایگان پزشکی می دهند اما در جاهای دیگر کشور که مانند تهران و حتی شرایطی بدتر از تهران را دارند هیچ خدماتی را دریافت نمی کنند؟ آیا الودگی شهرهای خوزستان و بخش های دیگر همانند کرمانشاه و عسلویه و قزوین و... کمتر از تهران است؟ آیا خون تهرانی ها رنگین تر از همه جای ایران است؟!! آیا آلودگی هوا در تهران که تا 9 برابر در تاریخ دوشنبه 15 تیرماه افزایش یافته است قابل مقایسه با آلودگی هوا در خوزستان که تا 20 برابر در روز یک شنبه 14 تیرماه 88 و تا 16 برابر در تاریخ دوشنبه 15 تیرماه 88 است ؟!! اصلاً آیا می دانید شهرهای جنوبی کشور حداقل 2 سال است که با این مشکل مواجه هستند اما مردم آنجا هر چه صدای اعتراض بلند می کنند هیچ اتفاقی نمی افتد و هیچ خدماتی که در تهران به صورت اضطراری می دهند انجا توسط نهادهای ذیربط ارائه نمی شود. و حتی چاره جویی نمی شود ؟!!  

یادم نمی رود زمانی که در زمستان سال 86 - اوج سرما - که گاز شمال کشور و برخی نقاط دیگر قطع شد مردم به مدارا و تحمل دعوت شدند و اعتراض مردم به هیچ جایی نرسید اما در تهران فقط 1 روز گاز قطع شد و مسوولان تعطیلی چند روزه را به اضافه کلی از خدمات و پیش بینی ها به مردم ارائه نمودند!!؟ و کلی عذرخواهی کردند. وزیر مربوطه دائماً در تلویزیون ظاهر می شد و مصاحبه می کرد و به مردم دلداری!! می داد و ....

این چه وضعی است که دولت گرفتار ان شده است؟ چرا این طور مدیریت بحران انجام می دهیم؟!! حتما باید اتفاقی بیافتد و اون هم در تهران باید پیش بیاید بعد فکری به حالش کنیم؟ مثل اینکه اظهارات شهرداری را در این مدت فراموش کردیم که فریاد میزند آلودگی بیداد می کند و شورای عالی ترافیک هم چنان دچار اختلاف!!؟

نکته دیگر اینکه آیا عدالت در عمل و اجرا و در مناطق جغرافیایی معنای متفاوتی می دهد؟! مدیریت بحران در جاهای مختلف کشور نیز چطور؟ مسوولان چرا باید مردم را دسته بندی کنند؟

در اینجا نمی خواهیم بگوییم که دولت در این پدید آمدن این مشکل مقصر است !! اما براستی اشتباهی نیز نکرده است و همه چیز مربوط به خارج و دستهای خارجی است؟ به قولی دولت که در این زمینه تقصیری ندارد بلکه بلای آسمانی!! است دیگر؛ که به همه جا نازل می شود به اینجا هم نازل می شود دیگر!! چه عیبی دارد؟ دولت که مقصر اینها نیست؟!!

اما اگر دوستانی اظهارات مسوولان و کارشناسان امر را جستجو کنند و بخوانند خواهند دید که چقدر مسوولان بی تقصیر هستند!!

در انتها هم تصاویری که شهرداری تهران طی دو روز گذشته از آلودگی تهران قرا داده ببینید و ببینید این خوزستانی های بیچاره و شهرهای محروم بدبخت چه می کشند و صدایشان هم به جایی نمی رسد و هیچ اتفاقی هم نمی افتد!!!

 تهران دوشنبه 15 تیر88 (آلودگی 9 برابر استاندارد)

 

  

آلودگی هوا در سه شنبه 16 تیر88( آلودگی 4 برابر استاندارد)

 

 

آلودگی هوا در چهارشنبه 17 تیرماه 88(فردا)

 

منابع کمکی بیشتر برای مطالعه:

آلودگی هوا و ذرات معلق چیست؟

مقایسه شاخص الودگی ذرات معلق در 3 روز اخیر تهران

خبر یک -      خبر دوم -   و خبر سوم( اقدامات خوب شهرداری تهران)  

  اجرای (دستور العمل )        خبر توافق ایران با عراق  

گزارش بانک جهانی از خسارات آلودگی هوا در ایران                 آلودگی هوا در آسیا                  تابلوهای نمایشگر آلودگی هوا برای تهرانی ها   


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • مهلت برای ویرایش اطلاعات آرمون ارشد89
    خبرهای جدید از دانشکده مدیریت
    اطلاعیه های مهم برای دانشجویان مقطع کارشناسی
    اعلام زمان انتخاب واحد(تقویم تحصیلی 88-89 نیمسال اول)
    گرامیباد چهارمین سالگرد آغاز فعالیت انجمن
    اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد سراسری88 -خبر تکمیلی
    قابل توجه داوطلبان کنکور ارشد 1389- مهم
    سال اصلاح الگوی مصرف و مسابقه ویژه انجمن
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • پیوندهای روزانه

  • فهرست موضوعی یادداشت ها

  • مطالب بایگانی شده

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  •