سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درس و فراگیری دانش، مایه باروری شناخت است . [امام صادق علیه السلام]
کل بازدیدها:----282449---
بازدید امروز: ----4-----
بازدید دیروز: ----24-----
دانشجویان مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

 

نویسنده: علی
شنبه 86/12/4 ساعت 8:7 عصر

رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب آزمون کارشناسی ارشد سال 87 دانشگاه‌ها در حالی به اتمام رسید که برخی داوطلبان نسبت به عدم دقت برخی مراقبان و تقلب برخی داوطلبان، کاهش زمان پاسخگویی برخی سوالات علیرغم افزایش تعداد آنها و همچنین ارائه سوالاتی خارج از سرفصلهای ارایه شده انتقاد داشتند. 
گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، یکی از داوطلبان رشته تربیت بدنی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاسهای آموزشی برای مراقبان آزمونها گفت: نمی‌توان هر فرد و کارمند دانشگاه را به عنوان مراقب در جلسه آزمون انتخاب کرد بلکه مسؤولان سازمان سنجش با توجه به اهمیت و سرنوشت ساز بودن این آزمونها، باید مراقبانی را انتخاب کنند که توانایی تامین و حفظ سلامت آزمون را داشته باشند نه آنکه تنها حضور فیزیکی داشته باشند و به این کار صرفا به عنوان اضافه کار نگاه کنند.
یکی دیگر از داوطلبان نیز، اظهار کرد: برخی سوالات ارایه شده در آزمون به گونه‌ای بود که پاسخ آن در منابع مختلف متفاوت می‌باشد، در نتیجه پاسخ واحدی برای آن وجود ندارد، همچنین برخی سوالات نیز خارج از سرفصل‌های اعلام شده، طراحی شده بود.
دکتر ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش با بیان اینکه سازمان سنجش به سمت استانداردسازی حوزه‌های امتحانی حرکت می‌کند، گفت: در این راستا ارزیابی‌هایی از کلیه حوزه‌های امتحانی صورت گرفته تا از این طریق مشخص شود که کدام حوزه از نظر نور، فاصله صندلیها، ارایه تسهیلات به داوطلبان و سایر امکانات استاندارد است و در نهایت بر اساس این ارزیابی‌ها از سال آینده کلیه حوزه‌های برگزاری آزمون استاندارد خواهد شد.
ایشان در رابطه با کاهش زمان پاسخگویی برخی از سوالات، اظهار کرد: سوالات تخصصی هر رشته در آزمون کارشناسی ارشد توسط گروهی متخصص متشکل از اساتید آن رشته از دانشگاه‌های بزرگ و سایر اساتید مطرح همان رشته طراحی می‌شود، بر این اساس زمانیکه سوالی طرح می‌شود، بستگی به نوع سوال، ارزیابی‌های مربوط به زمان پاسخگویی به آن نیز انجام می‌شود.
ایشان همچنین با بیان اینکه برای آزمون کارشناسی ارشد منبع خاصی اعلام نمی‌شود، گفت: برای این آزمون تنها عناوین سرفصل مطالب منتشر می‌شود و سوالات نیز از این سرفصلها طراحی می‌شود، بر این اساس اگر پاسخ سوالی در منابع مختلف به صورت متفاوت عنوان شده باشد این مساله مدنظر طراح سوال نیز قرار می‌گیرد.
دکتر خدایی در این مصاحبه اعلام نمود که برای جمع آوری انتقادات و اعتراضات داوطلبان نسبت به طراحی سوالات فرجه زمانی مشخصی از 15 اسفند تا 15فروردین 87 تعیین شده است، گفت: موارد مطرح شده داوطلبان توسط گروهی تخصصی بررسی می‌شود و در صورتیکه گروه مربوطه به این جمع‌بندی برسد که سوالی دارای دو جواب است، این مساله در کلید نهایی سوالات آزمون اعمال می‌شود.
*** اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد
دکتر ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش از انتشار کلید اولیه سئوالات آزمون کارشناسی ارشد 87 در 15 اسفند ماه خبر داد و گفت: نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد نیمه دوم اردیبهشت ماه ( 15 تا 31 اردیبهشت) اعلام می شود.
کلید اولیه سئوالات 15 اسفند ماه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی
www.sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان می توانند با مشاهده کلیدها، سئوالات و اشکالات خود را به مدت یک ماه از تاریخ 15 اسفند از طریق پست به سازمان سنجش آموزش ارسال کنند.
***آمار شرکت کنندگان به تفکیک آزمون روز امتحانی
مسوولان سازمان سنجش اعلام کردند حدود 200 هزار نفر صبح و بعدازظهر روز چهارشنبه اول اسفند در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1387 شرکت کردند و آمار شرکت کنندگان صبح و بعدازظهر پنجشنبه 100 هزار نفر است. حدود 200 هزار نفر در صبح و بعد ازظهر روز جمعه در کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1387 با یکدیگر به رقابت می پردازند و صبح روز شنبه نیز در حدود 80 هزار نفر دیگر در کنکور ارشد شرکت خواهند کرد.
تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد 87 و آمار پذیرشها در این کنکور افزود: تعداد ثبت نام کنندگان متولدین سال 1334 و قبل از آن 710 نفر (معادل 15 صدم درصد)، تعداد متولدین بین سالهای 35 تا 39 دو هزار و 264نفر (معادل 43/0 درصد)، تعداد متولدین بین سالهای 40 تا 44 هشت هزار و 272 (معادل 56/1 صدم درصد)، تعداد ثبت نام کننده های متولد سالهای 45 تا 49 نیز 22 هزار و 126 نفر (معادل 17/4 صدم درصد)، تعداد متولدین بین 50 تا 54 نیز 43 هزار و 297 نفر (معادل 17/ 8 صدم درصد) و تعداد ثبت نام کنندگان متولد سالهای 55 تا 59، 102 هزار و 951 نفر (معادل 43/19 صدم درصد) است. رقابت اصلی در بین 306 هزار و 103 نفر یعنی معادل 77/57 صدم درصد است که داوطلبان متولد سالهای 60 تا 64 هستند که بیشترین آمار و رقابت را در آزمون کارشناسی ارشد دارا هستند. همچنین آمار ثبت نام کنندگان متولد سالهای 65 تا 69 نیز 43 هزار و 998 نفر و معادل 03/8 صدم درصد و متولدین 70 به بالا نیز 41 نفر هستند که این رقم معادل 7 هزار صدم درصد است.
49 درصد ثبت نام کنندگان در آزمون ارشد 87 را زنان و 51 درصد را مردان عنوان کرد و گفت: زنان در علوم انسانی و علوم پایه بیشترین تعداد را و مردان در رشته های فنی و مهندسی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند. در مجموع تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ارشد را از نظر نفر 531 هزار و 766 عنوان کرد و گفت: نسبت به سال گذشته که این تعداد 470 هزار نفر بود، در حدود 50 هزار نفر یعنی 10 درصد به میزان ثبت نام کنندگان اضافه شده است.
رئیس سازمان سنجش همچنین اعلام کرد تأثیر معدل برای داوطلبان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد سال 87 به صورت تراز شده و به میزان 20 درصد اعمال می شود. این 20 درصد برای سال آینده به صورت خام نیست و بر اساس رشته محل و دانشگاه بر قبولی داوطلب تأثیر می گذارد.
بنا بر اعلام وزارت علوم ظرفیتهای کنکور ارشد امسال 37 هزار نفر بوده که در این آزمون پذیرش می شوند و نسبت به کنکور اسفند 85 که تعداد پذیرفته شدگان 27 هزار نفر بود با رشدی در حدود 35 درصد مواجه خواهیم بود.
با تشکر از خبرگزاری‌های ایسنا، مهر، فارس
در انتهای این بخش نیز نوشته ای را از یک وبلاگ انتخاب نموده که توصیه می کنیم مطالعه کنید تا بیشتر به هدف خود فکر کنید و سپس تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید؟
تب ارشد 


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • مهلت برای ویرایش اطلاعات آرمون ارشد89
    خبرهای جدید از دانشکده مدیریت
    اطلاعیه های مهم برای دانشجویان مقطع کارشناسی
    اعلام زمان انتخاب واحد(تقویم تحصیلی 88-89 نیمسال اول)
    گرامیباد چهارمین سالگرد آغاز فعالیت انجمن
    اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد سراسری88 -خبر تکمیلی
    قابل توجه داوطلبان کنکور ارشد 1389- مهم
    سال اصلاح الگوی مصرف و مسابقه ویژه انجمن
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • پیوندهای روزانه

  • فهرست موضوعی یادداشت ها

  • مطالب بایگانی شده

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  •