سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را دوست بدارد، او را باآرامش و بردباری می آراید . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----282477---
بازدید امروز: ----0-----
بازدید دیروز: ----16-----
دانشجویان مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

 

نویسنده: علی
چهارشنبه 87/1/21 ساعت 3:13 عصر

با سلام و آرزوی موفقیت و سلامتی برای دوستان، همانطور که قول داده بودیم ارزیابی از عملکرد انجمن مدیریت صنعتی در سال 86 را به عزیزان و دوستان خود ارائه می نماییم.
این ارزیابی بیشتر جنبه نقد و بررسی را دارد و چون معتقدیم که خود باید نقد کنیم و نقد پذیر نیز باشیم تا بتوانیم انجمن را به نوآوری و شکوفایی برسانیم لذا بر اساس هدف ها و شاخص های تعیین شده و بیان شده در ابتدای سال 86 انجام شده است که در سایت قبلاً بیان شده وهمچنین مقایسه ای نیز انجام شده است که به اطلاع شما دوستان می رسد.
ارزیابی عملکرد انجمن بر اساس برنامه های اعلام شده در ابتدای سال 86:
1- یکی از برنامه های اعلام شده در ابتدای سال 86 پیگیری روند بودجه جاری انجمن بود که در دی ماه 85 به دانشکده و واحد ارائه شده بود. این بخش از پیگیری ها توسط انجمن با تشکیل جلساتی در فصل بهار و تابستان انجام شده و صورت گرفت که بعد از پیگیری مکرر بودجه تا نیمه دوم سال 86 آماده نشده بود. علت این امر دلایل مختلفی داشت که برخی از آنها عبارتند از:طولانی بودن روند اداری- تغییر ریاست واحد- کاهش انگیزه در برخی اعضای هیات مدیره انجمن پس از پیگیری مکرر- شفاف نبودن برخی قوانین و تغییر آنها برای انجمن های دانشجویی-تغییر ریاست دانشکده- عدم پیگیری مجدد در سال تحصیلی جدید 86-87 از سوی دانشکده و اعضای انجمن به دلیل سیاست های دانشکده و...
یکی از مشکلات این بخش عدم همکاری به موقع بخش ها و انجمن ها در بحث پیگیری بودجه بود. البته لازم به ذکر است بعد از پیگیری مجدد در آذر ماه 86 بالاخره انجمن دارای امکانات اولیه اداری شد. تغییرات مکرر مسوولین بخش ها خود باعث عدم تحرک لازم می شد. لازم به ذکر است که اتاق انجمن نیز بعد از پیگیری های زیاد و تغییرهای مکررِ مکانی،بالاخره انتخاب شد. شاید در پایان باید گفت انتظار بیشتری از پیشرفت این فعالیت و تسریع در انجام آن پیش بینی می شد که در واقع به دلایل مختلف این پیش بینی در تسریع کار تحقق نیافته بود. 
2-  تشکیل جلسات انجمن نیز تا پایان بهار 86 به طور منظم در هرماه 2 جلسه به طور منظم با حضور اکثریت اعضا برگزار می گردید. در تابستان جلسات بنا به ضرورت تشکیل می شد و در ابتدای سال تحصیلی 86-87 نیز 2 جلسه برگزار گردید و پس از آن نیز چند جلسه بنا به ضرورت با حضور ریاست گروه مدیریت صنعتی برگزار گردید. اما باید گفت که تداوم جلسات حضوری انجمن با تغییر ریاست دانشکده و تغییر ریاست پژوهشی دانشکده تا پایان سال 86 میسر نگردید. و اعضای به صورت دوستانه با هم صحبت نموده و پیگیری می نمودند. در این بخش نیز باید گفت که فعالیت انجمن بیشتر در جهت هماهنگ سازی و حرکت جمعی بود که در نیمه اول سال موفقیت آمیز بود و به میزان قابل قبولی برگزار شد اما در نیمه دوم سال به دلایل فوق الذکر در بالا میسر نگردید. البته در پایان سال 86 - بهمن و اسفند ماه- حرکت جدیدی صورت گرفت که امید است با حمایت های دانشکده ادامه یابد.
3- هماهنگ سازی و حرکت جمعی نیز یکی دیگر از برنامه و شاخص ها بود که در این بخش نیز حرکت خوبی آغاز شدو امید است که ادامه یابد.
4-در مورد برنامه ها و فعالیتهای تدوین یافته از سوی سازمان مرکزی نیز چند نفر از اعضای انجمن با ارائه فعالیت هایی نظیر انتشار پیش شماره نشریه و ارائه مقالاتی چند در کنفرانس ها سعی در اجرای این بخش ها داشتند که با توجه به این حرکت ها و تحقق آنها این بخش موفقیت و شروعی خوب داشت و موفقیت های قابل توجهی نیز بدست آمد. اما در نیمه دوم سال 86 فقط ارائه مقاله توسط یک نفر از اعضا به دلیل سیاست های دانشکده به صورت شخصی ادامه یافت و تا پایان سال ادامه مفید و موثری داشت.
5-مشاوره و تعامل با گروه مدیریت صنعتی در مواقعی به درخواست دو طرف (انجمن- گروه مدیریت صنعتی) صورت گرفت که می توان به دو جلسه پرسش و پاسخ انجمن در سال گذشته پیرامون عملکرد خویش و نیز عملکرد گروه مدیریت صنعتی صورت گرفت و برگزار شد.این حرکت نیز یک حرکت مثبت و خوب بود که ضمن تشکر از همه عوامل آن در این سال برگزار شد. 
6و7- برخی تعاملات با معاونت پژوهشی و دفتر باشگاه واحد نیز از سوی نماینده انجمن صورت گرفت و نتایج مفید و خوبی حاصل شد که باید به جلسه با ریاست محترم باشگاه سازمان مرکزی دانشگاه اشاره نمود و نیز تعامل با بخش های مختلف در این 2 نهاد را به عنوان نمونه ذکرنمود.نمونه دیگر آن نیز جلسه ای بود که با ریاست جدید دانشکده و معاونت پژوهشی دانشکده توسط نماینده انجمن برگزار گردید که صحبت های خوبی ارائه شد که امید است در آینده اثرات موفقیت آمیزآن آشکار گردد.
8- آشنایی برون گروهی نیز توسط نماینده انجمن انجام شد که می توان به تعامل و آغاز حرکت علمی با انجمن مدیریت دانشگاه علامه، دانشگاه تهران، دانشگاه اصفهان، اشاره نمودکه توسط نماینده انجمن صورت گرفت وامید اینکه شروعی تازه و جدید باشدکه ادامه یابد.انشاءا...
در پایان باید این گونه نتیجه گیری نمود که:
 می توان ارزیابی انجمن را در نیم سال اول 86 خوب ارزیابی نمود که به رغم مشکلات ادامه یافت و در نیم سال دوم 86 با توجه به مشکلات و تغییرات در سطوح مدیریتی دانشکده و واحد را کم مطلوب دانست و در حد متوسط- ضعیف ارزیابی نمود که با کاهش موفقیت همراه بوده است. 
برگزاری جلسات آموزشی بیشتر مواقع موفقیت آمیز بود و همراه با زحمات خستگی ناپذیر وتلاش خوب دوستان در هیات مدیره و دیگر اعضای انجمن همراه بود. و تنها در یک مورد کارگاه آموزشی در دانشکده با توجه به برخی مشکلات و سوء تعبیر نا تمام ماند که بعداً این مساله حل و فصل گردید. عدم شاخص و کمرنگ بودن حرکتهای علمی از سوی دانشکده، کاهش انگیزه در برخی اعضای انجمن و ایجاد ناراحتی برخی اعضای هیات مدیره از روند فعالیت علمی دانشکده نیز خود مشکلی بود که به نظر می رسید انجمن در سال 86 با آن در برخی مواقع مواجه بود.البته این حرکت ها در پایان سال -بهمن و اسفند86 - رو به اصلاح گذاشته و نوید حرکت مبارک و خوبی را به انجمن ها در دانشکده می دهد در صورتی که توجه موثر و به موقع ادامه داشته باشد. 
امید است در سال جدید انجمن بتواند با حرکتی جدید و با نوآوری در فعالیت به شکوفایی بیشتر رسیده و موثرتر واقع شود. انشاءا...
.


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • مهلت برای ویرایش اطلاعات آرمون ارشد89
    خبرهای جدید از دانشکده مدیریت
    اطلاعیه های مهم برای دانشجویان مقطع کارشناسی
    اعلام زمان انتخاب واحد(تقویم تحصیلی 88-89 نیمسال اول)
    گرامیباد چهارمین سالگرد آغاز فعالیت انجمن
    اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد سراسری88 -خبر تکمیلی
    قابل توجه داوطلبان کنکور ارشد 1389- مهم
    سال اصلاح الگوی مصرف و مسابقه ویژه انجمن
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • پیوندهای روزانه

  • فهرست موضوعی یادداشت ها

  • مطالب بایگانی شده

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  •