با سلام و تبریک عید سعید فطر این بخش را به مناسبت ماه مبارک رمضان و آغاز سومین سال تاسیس انجمن و در سال نوآوری و شکوفایی تقدیم می کنیم به محضر اهل بیت عصمت و طهارت و امامان معصوم این ماه - آقا امیر مومنان علی (علیه السلام) ، امام حسن مجتبی (علیه السلام) و حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه) و همه شما دوستان؛ این تفاسیر کوتاه جنبه موضوعی و مدیریتی دارد که امید است مورد توجه قرارگیرد. انشاء الله.
تقلید از اهل علم می تواند وسیله صعود باشد هم وسیله سقوط!؟ (فرق دیدن و نگریستن)
سوره شعرا آیه 76
أَنتُمْ وَآبَاؤُکُمُ الْأَقْدَمُونَ
بعد از حضرت موسی که نامش بیش از 130 مرتبه در قرآن آمده ، نام حضرت ابراهیم ، بیش از دیگر پیامبران در قرآن آمده است .
بر اساس روایات مراد از کلمه ی ((أب )) در این آیه ، آذر عموی ابراهیم است . زیرا امکان ندارد که پدر پیامبری همچون ابراهیم کافر باشد. از نظر لغت نیز به مربّی و جدّ و پدر زن نیز ((أب )) گفته می شود. در آیه 133 سوره بقره می خوانیم که فرزندان یعقوب به پدرشان گفتند:.
(نعبد الهک و اله آبائک ابراهیم و اسماعیل و اسحاق ) با اینکه یعقوب فرزند اسحاق است ، در این آیه هم به جدّ (ابراهیم ) و هم به عمو (اسماعیل )، أب گفته است .
تقلید از اهل علم و دانشمندان ، گاهی وسیله ی تکامل و رشد و ترقّی است ; (فسئلوا اهل الذکر) و (فبهداهم اقتده ...)
ولی از عوام وسیله ی تحجّر و جمود است . (انّا وجدنا آباءنا) زیرا پایبندی بی چون و چرا به سنّت ها و آداب ملّی و قومی ، سبب تخدیر جامعه و سدّ راه فکر و نوآوری و مانع شناخت حقیقت است .
چون حضرت ابراهیم مورد ستایش همه ی گروه های یهودی و مسیحی است ، بیان تاریخ او برای اهل کتاب زمان پیامبر و همچنین مسلمانان ، درس آموز خواهد بود.
کلمه ی ((رأیتم )) از ریشه ی ((رأی )) و ((رؤیت )) است .
بنابراین ((رأیتم )) هم شامل دیدن با چشم می شود و هم نگریستن با عقل .
تفسیر نور جلد 8، صفحه 323
مهلت برای ویرایش اطلاعات آرمون ارشد89
خبرهای جدید از دانشکده مدیریت
اطلاعیه های مهم برای دانشجویان مقطع کارشناسی
اعلام زمان انتخاب واحد(تقویم تحصیلی 88-89 نیمسال اول)
گرامیباد چهارمین سالگرد آغاز فعالیت انجمن
اعلام نتایج نهایی کنکور ارشد سراسری88 -خبر تکمیلی
قابل توجه داوطلبان کنکور ارشد 1389- مهم
سال اصلاح الگوی مصرف و مسابقه ویژه انجمن
[عناوین آرشیوشده]